Co je to guest posting a proč ho chcete?

Domluvte si u nás guest posting. Nadčasovou strategii odkazování milují i vyhledavače!

Guest posting (nebo také guest blogging) znamená vzájemně prospěšné publikování postů/článků na cizím webu. Jak guest posting vypadá a kdy se spolupráce vyplatí?

Guest posting jako nejlepší obsahová strategie: Pište pro zákazníky a na relevantní weby.

Pokud si domluvíte guest posting, získá od vás spolupracující web originální článek (nebo si můžete objednat i jeho napsání), ve kterém umístíte odkazy na vaše služby. Domluvit však můžete i jinou spolupráci.

Váš text na cizím webu uvidí noví potenciální zákazníci, a proto je důležité publikovat na webech s příbuznými tématy a zájmy. Relevance v odkazování se líbí i vyhledavačům a nesporně zvyšuje vaši autoritu v oboru.

Guest posting v praxi: na co si dát pozor?

Guest posting je metoda jednoduchá, na kvalitu služeb i spolupráce však klade vysoké nároky. Následující tipy vám pomohou uspět:

 

1/ Miřte vysoko
Oslovte nejen weby, se kterými sympatizujete, ale nebojte se obrátit na profesionály či autority v oboru. Zkuste jim nabídnout kvality, které je mohou motivovat ke spolupráci. Jednejte vstřícně a bez nátlaku na zisk.

2/ Nezůstávejte „off topic!“

Web zaměřený na zdravou výživu vám s nabídkou objektivů pro focení interiéru moc nepomůže. Praktické rady a tipy fotografům naopak zaujmou na stránkách s nabídkou příslušenství nebo třeba pronájmu fotoateliéru. Pečlivě tedy zvažujte, jestli váš obsah na daném webu najde čtenáře s obdobnými zájmy.

 

 

3/ Škrtněte Webtrh a marketingové „devadesátky“

Guest blogging je dnes součástí profesionálního marketingu. Abyste se s ním mohli pochlubit, zapomeňte na všechny zastaralé „devadesátkové“ triky.

Hromadné nakupování míst na „PR webech“ a šíření odkazů spamováním je dnes pro důvěryhodný web definitivní tabu. Pokud vás přece jen láká „nadprůměrný“ rank portálů obchodujících s obsahem, buďte si jistí, že tento faktor s úspěchem vašeho webu nesouvisí. Dnes se už ví, že přivést čtenáře z tématicky nahodilých nebo obecných webů vaše čísla v reálné konverze nepromění. Kdo by zde hledal odpověď na své konkrétní požadavky a otázky? Vyhledavače vás mohou za hromadné kupování odkazů dokonce penalizovat.

4/ Nabídněte působivý a kvalitní hostující článek

Co říci na závěr? Snad jenom mysleme na to, že dobrý text není jen výborná stylistika, ale především obsah, který řeší potřeby zákazníka. Sledujte diskuze a skupiny potenciálních zákazníků a na jejich otázky odpovídjete v článku. Zjistěte, jakou úroveň, rozsah i hloubku tématu zákazníci na hostitelském webu čtou. Článkem nikdy netlačte přímo na prodej. Mnohonásobně se vám to vyplatí až se na vás zákazníci budou znovu obracet, protože jim umíte poradit objektivně a bez nátlaku na zisk.

A pokud vás guest posting zaujal, neváhejte nás oslovit pro spolupráci!

Tags: , ,

Rubrika:

Autor článku: Kateřina Janečková

Čtěte dál...

nejsou